Splićanka Klara Mucci (33), atraktivna je i talentirana splitska glumica koja je svoju filmsku karijeru započela u inozemstvu. Snimala je diljem Europe, surađivala s brojnim značajnim imenima, pred njom je zacijelo izazovna karijera…
San je svake mlade glumice da joj se posreći filmska uloga u kakvoj velikoj, inozemnoj produkciji, pa da još k tome za tu svoju izvedbu pobere niz hvalospjeva filmske kritike i mušičave festivalske publike. No, malobrojne su one kojima se spomenuti snovi ostvare – privući pozornost izbirljivih inozemnih agenata, a onda na audiciji potući glumačke konkurente iz cijelog svijeta, još kako je zahtjevan pothvat. Naša sugovornica Klara Mucci (33), atraktivna i talentirana splitska glumica, jedna je od rijetkih kojima to već godinama uspješno polazi za rukom.
– Mislim da se iza toga krije mnogo više odlučnosti nego slučajnosti – izjavila je svojedobno, dajući do znanja kako se radi o poduzetnoj osobi koju nimalo ne plaše prepreke.
Njezino izvorno ime je Klara Mučibabić, no skratila ga je na prijedlog inozemnih agenata zbog, kako kaže, lakšeg izgovora.
– Nisam se odviše nećkala oko te odluke. Novo ime zvučalo mi je skroz simpatično i još uvijek mi tako zvuči – govori uz osmijeh.
Svoju sad već zavidnu međunarodnu filmsku karijeru počela je aktivno razvijati još u studentskim danima, dok je usporedno uz Akademiju dramskih umjetnosti ambiciozno završavala i modni dizajn na Tehničko-tehnološkom fakultetu. Za razliku od većine glumačkih kolegica koje su svoj zanat brusile na domaćem terenu, Klarina je karijera krenula u obratnom smjeru – svoje prve uloge ostvarila je u projektima inozemne proizvodnje. Njezin avanturistički duh, znatiželja i sklonost novim iskustvima jednostavno su je odvukli u tom pravcu…
– Javila sam se jednoj velikog njemačkoj agenciji, poslala im CV, fotografije i glumačke materijale, nakon čega sam ubrzo pozvana na sastanak s agentom iz Berlina i potpisivanje ugovora – prisjeća se svojih početaka.
U samo nekoliko mjeseci dobila je priliku zaigrati u dugometražnom belgijskom filmu “De Figurant”, nakon čega je uslijedio jedan francuski film, pa danska humoristična serija… Dosad je snimala i u Austriji, Slovačkoj, Njemačkoj, BiH i Nizozemskoj te surađivala s brojnim značajnim imenima. Svakoj dobivenoj ulozi prethodile su uspješno odrađene višednevne audicije i zahtjevni kastinzi.
– Konkurencija je vani izrazito velika, dobiti ulogu nije jednostavna stvar. Filmske produkcije kandidate uglavnom odabiru posredništvom agencija koje im o njima šalju materijale, a potom one najzanimljivije pozivaju na kasting koji je zapravo već neka vrsta užeg kruga. Nakon toga slijedi i po nekoliko dodatnih krugova, poput „screen testinga“ gdje te snimaju s drugim glumcima da vide kako funkcioniraš – pojašnjava nam ukratko.
Od uloga za kojima žali što ih nije dobila, navodi onu u seriji „Slom“, s Hughom Grantom i Nicole Kidman, te ulogu Bondove djevojke za koju je prošla drugi krug, ali joj je ipak izmakla…
Usput primjećuje kako u Hrvatskoj manjka kastinga koji bi omogućili i manje poznatim glumcima priliku za dokazivanje.
– Malo je kastinga s obzirom na broj glumaca koje imamo. Kada bi ih bilo više, i za televiziju, i za film i za kazalište, to bi sigurno obogatilo scenu novim licima – konstatira.
Nakon što se dokazala u inozemstvu, Klaru su počeli prepoznavati i angažirati u sve većem broju projekata i domaći redatelji, pa je tako zadnjih godina ostvarila uloge u filmovima „Do kraja smrti“ (2018.) Anđela Jurkasa, „Glas“ (2019.) Ognjena Sviličića, „Murina“ (2021.) Antonete Alamat Kusijanović. Trenutno snima film „Sedmo nebo“ Jasne Nanut, a domaća publika gleda ju u RTL-ovoj seriji „Blago nama“ Gorana Rukavine.
– Dobro sam se slagala sa svakim redateljem s kojim sam surađivala. Goran Rukavina osoba je koju krasi smirenost i snažan autoritet, Antoneta Alamat Kusijanović je odlučna i iznimno talentirana, a Anđelo Jurkas je sklon improvizaciji, čovjek koji jako voli glumce – prepuna je pozitivnih dojmova.
Domaći mediji nedavno su se raspisali o austrijskoj seriji “Afera Ibiza“ („The Ibiza Affair“) koja tematizira još uvijek nerasvijetljeni politički skandal zbog kojeg je 2019. čak srušena austrijska vlada. U seriji Klara tumači glavni ženski lik, djevojku Jelenu, ključnu u otkrivanju afere. Za ovu je ulogu primila ne samo cijelo mnoštvo pohvala, nego i novih poslovnih ponuda. Zahvaljujući svom atraktivnom, pomalo egzotičnom izgledu i snažnoj osobnosti, nerijetko je zapadaju uloge bazirane upravo na odvažnim i neovisnim karakterima koji pokreću radnju.
– Sviđaju mi se filmovi s jakim ženskim protagonistima jer pozitivno doprinose percepciji žena odnosno njihovoj ulozi u društvu. Film je moćan medij i njegov utjecaj na društvenu svijest nije zanemariv. Drago mi je stoga što me često biraju baš za takve uloge – ističe.
Usput nam otkriva i jedan detalj svojedobnih priprema za ulogu Jelene.
– O njoj se ne zna mnogo, no vjeruje se da je radila u noćnim klubovima kao plesačica. Morala sam stoga naučiti pole dance, ples na šipci. Pohađala sam mjesec dana satove kod Ive Štrkljevića iz Splita, koji je jedan od rijetkih muškaraca koji ga pleše. Bilo je iznimno uzbudljivo raditi s njim – prisjeća se Klara, kojoj ta nova aktivnost nije osobito teško pala s obzirom na povijest bavljenja suvremenim plesom i jazz danceom.
Dodatni izazov spomenutog glumačkog angažmana predstavljao je i jezik, budući da se u seriji govori kombinacijom engleskog i njemačkog. Kaže ipak kako joj, uz dobru pripremu, ne predstavlja osobit problem glumiti na stranom jeziku.
– Njemački sam, kao dodatni jezik, učila četiri godine još u osnovnoj školi, talijanski šest, a engleski deset, i njime se služim kao materinjim. Uz to poznajem osnove španjolskog i francuskog, na kojemu sam jednom čak i glumila. A znam i nešto malo kineskog – kaže nam, dodajući kako bi se bez ikakvih problema usudila zaigrati i na jeziku kojeg zna tek površno.
Od projekata koji su joj uz „Aferu Ibiza“ ostali u najljepšem sjećanju, izdvaja slovački film „Little Kingdom“, gdje glumi ulogu dvostruke agentice, a s posebnim ponosom spominje nizozemski „An Impossibly Small Object”, za kojega, uz glumu, potpisuje scenografiju i kostimografiju. Film se snimao na Tajvanu i u Amsterdamu, a na njemu je prvi put svjedočila svim etapama nastanka filma – od priprema scenografije, preko izrade seta i rekvizita, pa do snimanja i glume.
– Radila sam s dva tima, s Nizozemcima i s Kinezima. Bio je to zahtjevan posao, no smatram da sam ga obavila dobro – stilski, produkcijski i unutar budžeta. Kroz to sam iskustvo uvidjela koliko je mnogo vremena, truda i ljubavi potrebno da se film uopće snimi. Od tada nekako više cijenim filmske projekte i krajnje se odgovorno prema njima odnosim – otkriva nam Klara.
Piše: Sonja Staničić
Ostatak teksta potražite u tiskanom izdanju!