Ljeto je idealno doba za opuštanje, koje je često vezano uz dobru glazbu. Kako pojam „dobra glazba“ svakome znači nešto drugo, baš kao i „opuštanje“, tu predlažemo formulu 3+3+3. Točnije, iz obilja izdanja, izdvojili smo tri manje eksponirana, ali iznimno kvalitetna strana, tri kurentna domaća i tri vrijedna s polja klasike. Vrijedi sve poslušati, a onda proberite što vam najbolje odgovara – i slušajte.
PETE YORN & SCARLET JOHANSSON – Apart (Capitol) 20.4.
Kantautor s indie-rock scene i holivudska glumica zajedno su već izdali jedan studijski album i jedan EP. Ovaj najnoviji EP dokazuje dobru glazbenu kemiju dvojca kroz pet lijepih pjesama, plesnih i laganih, ali s dovoljno refleksivne inteligencije da bi se kvalificirale u „gornji dom“ indie-popa. „Iguana Bird“ je dojmljiv duet s finom instrumentacijom, „Bad Dream“ i „Cigarillo“ uspješno spajaju Yornov hrapavi vokal i Scarletinu sladunjavost, dok je „Movies“ trijumf ugođajnosti. Već ranije objavljena „Arranging Time“ tu je preobražena u plesni remix, s uvjerljivim zasićenim vokalom Johansson. Dopadljiv spoj dva talenta u delikatnom obliku, vrlo ugodnom za slušanje.
REA GARVEY – Neon (Island/Universal Croatia)
Gotovo potpuno nepoznat u rodnoj Irskoj, Rea Garvey iznimno je popularan u Njemačkoj, u koju je preselio 1998. Nekadašnji pjevač alt rock skupine Reamonn (pet top-10 albuma) surađivao je i s Nelly Furtado i Mary J. Blige, a od 2011. vodi i uspješnu solo karijeru. Na ovom albumu bavi se radiofoničnim pop formatom u neonskim bojama. Tipične su pjesme „Hometown“, „Let’s Be Lovers Tonight“, „Never Give It Up“ i „Darkness“ te vrlo radiofonične „Water“ i „Turn Me Away“. Autor kojemu bi priliku morali dati, prije svih, ljubitelji skupine Coldplay.
TRACEY THORN – Record (Unmade/Universal Croatia)
Jedan od najboljih albuma 38-ogodišnje karijere pjevačice skupine Everything But the Girl predstavlja ju kao zrelu i vještu autoricu. Peti po redu solo opus vraća se umjereno snažnim himnama EBTG u devet feminističkih pjesama, kako ih zove sama autorica. Tematika je u rasponu od odlaska tinejdžerskih kćeri na studij („Go“) do sirovog odgovora na muške poglede i stereotipe o ženskoj ljepoti („Air“). Radi se o mješavini stava „girl power“, protestne pjesme i izraza ženske solidarnosti iz post-Weinstein ere, iz perspektive 55-ogodišnje autorice. Mudro, emotivno i prozračno, s elegantnom glazbenom podlogom.
MASSIMO – Sada (Aquarius)
Tri godine nakon albuma „1 dan ljubavi“ i 35 godina od objave prvog izdanja „Sjaj u tami“, jedan od naših najpopularnijih izvođača predstavlja se novim opusom koji najavljuje novo uspješno razdoblje, što su već dokazali i singlovi „1000 ljudi“ i „Neka ti plove brodovi“, kao i još duet sa skupinom Vatra u pjesmi „Nama se nikud ne žuri“. Treći službeni singl s albuma, „Lice varalice“ savršeno najavljuje ovu kolekciju od 14 pjesama. „Sada“ je, sasvim zasluženo, među najprodavanijim naslovima ovoga ljeta, pa svakako predlažemo da ga pomno poslušate. Zreli izvođač u najboljem razdoblju karijere, pred kojim je još mnogo hitova i kreativnosti.
NOLA – 25 (Aquarius Records)
Kolekcija od 20 pjesama koja obilježava 25 godina djelovanja popularnog pulskog dua Gabrijela Galant Jelenić-Marijan Jelenić. Njihovi najveći hitovi, lijepe balade i neke nezasluženo manje zamijećene pjesme, omiljene kod kritike i slušatelja, tu su dobile priliku još jednom doći do Noline vjerne publike. Stilski ujednačene pjesme pretežito ljubavne i refleksivne tematike dolaze s četiri albuma, jednog EP-ja te iz festivalskih i kazališnih izvora. Sve objedinjuju sjajni vokali Gabi Galant i fini gitaristički rukopis Marijana Jelenića, najizražajniji u velikim hitovima „Dio tebe“ i „Iznad oblaka“. Uz već spomenuto, poslasticu predstavljaju i dvije skladbe s izdanja „Nola Piano“ (klavirske verzije „Sami u Sali“ i „To ljubav je“).
AUGUSTE – Daleko od svega (Universal)
Drugi album zagrebačkog ženskog dua nasljeđuje zamijećeno debi-izdanje „Sve što je nekada bilo važno’“ iz 2015. Sada se radi o kolekciji devet autorskih pjesama, nastalih u kratkom razdoblju, od kojih su prethodno već objavljeni singlovi „Ruke“, „Trebam malo“ i „Prosinac“. Uz sličnu intimnu tematiku, ono što se odmah zapaža je nešto drukčiji pristup, inovativni aranžmani i ujednačenost pjesama, no na žalost su i dalje ostale nespretnosti kod usklađivanja slogova i taktova, posebno uočljivo već u otvornoj „Trebam malo“. Kvalitetom se izdvajaju “Pomalo“ i „Ostavlja me da čekam“, a lijepih trenutaka ima posvuda. Šteta za početničke greške, bez kojih bi se približile Meritasicama.
JIŘI BÈLOHLÁVEK & CZECH PHILHARMONIC – Dvořák: Slavonic Dances op. 46 & 72 (Decca/Universal Croatia)
Snimka uživo iz veličanstveno akustične praške dvorane Rudolfinum. Sjajni glazbenici Češke filharmonija, pod ravnanjem dirigenta Jiřija Bèlohláveka, pokazuju duboko usađeno razumijevanje i ljubav prema glazbi svoje domovine. U izvedbi „Slavonskih plesova“ (Dvoržak ih je 1878. napisao osam), koji se drže skladateljevim vrhunskim djelom, glazbenici unose veliku strast i liričnost, a snimatelji etikete Decca osiguravaju nešto odvažniji i odlučniji zvuk od onog blještavog Bečkih filharmoničara. Bèlohlávek pomno promišlja svaki od plesova i donosi svježe verzije temeljnih plesnih ritmova, pa svaki ples zvuči poput stavka simfonije. Doista vrhunska izvedba.
RICCARDO CHAILLY & LUCERNE FESTIVAL ORCHESTRA – Stravinsky: Chant Funèbre / Le Sacre du printemps (Decca/Universal Croatia)
Izdanje sa snimkom uživo, koje predstavlja novo čitanje Stravinskog. Radi se o svjetskoj premijeri izgubljene kompozicije „Chant Funèbre“, u kombinaciji s ranijim radovima skladatelja, među kojima je i „Posvećenje proljeća“. „Chant Funèbre“ vješto je, lijepo i produhovljeno orkestrirano djelo, a ima još više smisla kad se stavi pored vedre „Feu d’artifice, op. 4“, energičnog „Scherza fantastique, op. 3“ te vokalne kompozicije „Faun i pastirica, op. 2“. Možda je „Posvećenje proljeća“ doživjelo i uzbudljivije interpretacije, ali Chailly dobro poznaje orkestar i izvedbi mudro daje dovoljno i poleta i izazova. Otkriće za ljubitelje Stravinskog.
LISA BATIASHVILI – Visions of Prokofiev (Deutsche Grammophon/Universal Croatia)
Sjajna violinistica gruzijskog podrijetla dva Prokofjevljeva violinska koncerta tu pametno spaja s tri briljantna djela – „Plesom vitezova“ iz baleta „Romeo i Julija“, „Valcerom“ iz baleta „Pepeljuga“ i „Maršem“ iz opere „Zaljubljen u tri naranče“. Iako je taj dodatni repertoar izveden fantastično, s puno karaktera i topline, glavna atrakcija izdanja su ipak koncerti. U prvome plijene snaga, promjene tempa i savršeno shvaćanje zlokobnog duha glazbe, bez pretjerane agresije, dok u drugome oduševljava otvorni solo, ljepota druge teme u prvome stavku te idealni tempo slatko-gorkog drugog stavka. Možda ne savršenstvo Oistrakha (koncert br.1) i Heifetza (br.2), ali vrlo uvjerljive izvedbe.